marți, 18 noiembrie 2008

manastirea Caraiman (I)




Parintele Gherontie Puiu, staretul manastirii Caraiman, e cautat de oameni din toata tara. Parintele a avut o viata extrem de grea, dar a fost ocrotit de Maica Domnului inca de la nastere, pentru ca avea o misiune importanta: sa-i inalte Maicutei Domnului manastire, in poienita, la poalele muntilor, departe de tumultul desertaciunilor omenesti.

Parintele Gherontie e un urias bland, cu vorba moale. Mama sa a murit in timp ce se chinuia sa-l aduca pe lume. Si pe el doctorii l-au crezut mort si l-au aruncat pe malul garlei, printre gunoaie. Acolo l-a gasit o taranca, indrumata de Duhul Sfant, l-a luat acasa si l-a crescut...cu dragoste, dar fara sa-l boteze. La sapte ani, la inceperea razboiului, a visat o tanara cu chip de lumina, imbracata in straie manastiresti, care i-a spus: VEI FI OCROTIT! Parintele povesteste:"Cand am deschis ochii pe lume, in primii ani ai copilariei, simteam ca o putere asupra mea. Mi se parea ca sunt ajutat de cineva tot timpul...Cand am imbracat haina de foc a botezului (la varsta majoratului), parca m-am simtit alt om.A fost singura data in viata cand am plans de fericire.Ma incerca o bucurie fara de margini, pe care ma straduiam sa o deslusesc.La iesirea din sfantul lacas , pe treptele din fata pridvorului, am zarit din nou acea fiinta minunata.Mi-a vorbit cu glas ingeresc: AI INCREDERE SI DU-TE LA MANASTIRE. TE VOI CALAUZI."

va urma

Niciun comentariu: