luni, 24 noiembrie 2008

Manastirea Caraiman (II) - Minunile Maicii Domnului si Parintele Gherontie!

DOAMNE, INTOARCE LA BUNATATE SI LA RUGACIUNE PE TOTI VRAJMASII MEI!

Cu voia Domnului am fost trimisa in delegatie la Busteni, pentru niste cursuri. Sigur ca am cartit, nu vroiam sa merg, nu consideram ca e momentul potrivit sa-mi las familia singura. Dar cata binecuvantare am gasit acolo, greu de povestit. Stiam de parintele Gherontie, de prin 2001. In acel an, coborand pe un traseu dificil, era sa cad in prapastie, ma furase peisajul (sotul meu si fetele erau mai in fata, nu au observat, dar din fericire cineva s-a nimerit a fi in spatele meu si a reusit sa ma ajute). Dupa acel moment, am descoperit manastirea Caraiman, exista deja paraclistul din jurul bradului, dar cam atat...Si am dat un pomelnic parintelui staret, despre care nu stiam inca nimic. Povestindu-i patania cu prapastia, mi-a spus doar atat: Ai grija, cu muntele nu-i de glumit! Habar n-aveam eu la ora aceea ce a insemnat muntele pentru parintele Gherontie.Am aflat ulterior, citind carticica ce da titlul postarii, ca parintele a stat ascuns prin munti timp de zece ani, in vremea comunismului.

Revenind la noiembrie 2008, in prima zi a delegatiei le-am aratat colegelor drumul spre manastire. A doua zi am reusit sa las un pomelnic, despre care mi s-a spus ca va fi citit pana la sfarsitul postului indiferet de suma de bani lasata pentru manastire, iar a treia zi am reusit sa vorbesc cu parintele. M-am apropiat de dansul, si indata ce a inceput sa vorbeasca am izbucnit in plans. Am citit in carticica "Minunile Maicii Domnului si parintele Gherontie", ca acest lucru li se intampla multora, iar parintele le spune celor in cauza: Du-te si da lacrima ta Maicutei Domnului, nu mi-o da mie.Parintele indeamna pe toata lumea sa se roage langa brad, in paraclisul construit in jurul bradului. Si insoteste cu gandul si cu inima pe cel ce merge sa se roage. Uneori si cu privirea...si povesteste parintele ca atunci cand omul se roaga cu credinta, dansul vede o aureola in varful bradului. Atunci e incredintat ca si ruga lui pentru acela va fi ascultata.

Si mai spune parintele sa vorbim cu Maicuta Domnului asa cum vorbim cu un prieten, sa-i povestim despre toate durerile noastre si sa-i cerem sfat.

Parintele nu vorbeste mult. M-a privit si mi-a spus ca a citit pomelnicul meu. Mi-a intins o mica fisie de hartie, listata la calculator,cu o rugaciune pe care sa o citesc de 30 de ori pe zi timp de 40 de zile si sa o dau si altora. Scurta si minunata rugaciune:" Doamne, intoarce la bunatate si la rugaciune pe toti vrajmasii mei!"

Saptamana petrecuta in Busteni a fost cu totul speciala. Reuseam sa ma rog aproape tot timpul, indiferent de activitatea exterioara si am renuntat la televizor, cu exceptia unui film crestin care s-a intamplat sa-mi iasa in cale. Mai greu cu renuntatul la internet, dar nu aveam o conexiune prea buna, asa ca asta s-a rezolvat de la sine.

Parintele Gherontie poate fi gasit in fiecare zi de la ora 10 la ora 13 si de la ora 15 la ora 17. Liturghia se tine in fiecare zi de la ora opt, iar vinerea, cand nu e sarbatoare, este slujba sfantului Maslu, de la ora 16. Cautati-l pe parintele Gherontie!Acolo ne asteapta Maicuta Domnului, langa brad, sa-i vorbim (langa bradul din paraclisul manastirii Caraiman si langa bradul din inima noastra)! Slava Tie Doamne, pentru toate!

tudor popovici spunea...

buna,

ai poate versiunea pdf a cartii: "Parintele Gherontie Puiu si minunile Maicii Domnului"

raspunde-mi pe tudor.popovici@ymail.com pls

Multumesc!

Anonim spunea...

Suntem un grup care plecam - ca in fiecare an de altfel - in circuit/pelerinaj in Grecia, intre 4 - 12 nov. 2015 , cu prilejul praznicului Sf. Nectarie, dar nu numai (pt. ca ajungem si la Sf. Efrem cel Nou, Sf. Spiridon, Sf. Ioan Rusu, Sf. Dimitrie Izvoratorul de Mir, Sf. Grigore Palama, Sf. Vasile cel Nou, Sf. Anisia, Sf. Paraskevi, Sf. Efrem Sirul si Sf. Irina, M-rea Paleokastrita, M-rea Braul Maicii Domnului, Acropole, Meteora si multe altele, care nu incap intr-un simplu anunt). Mai avem 5 locuri, 299 euro/pers. Sunt asigurate: transportul cu autocarul, cazarea, micul- dejun, calatoriile intre insule cu ferry-boat-ul. Daca este cineva interesat, pentru mai multe detalii traseu si obiective turistice, istorice si religioase, contactati pe d-na Cristina: 0722722845.

Suntem acelasi grup care plecam - ca in fiecare an de altfel - in circuit/pelerinaj in Grecia, de data asta intre 3 - 12 nov. 2017 , cu prilejul praznicului Sf. Nectarie, dar nu numai (pt. ca ajungem si la Sf. Andrei, Sf. Teodora din Peloponez, Sf. Partenie din Lampsakos, Sf. Efrem cel Nou, Sf.Spiridon, Sf. Luca al Crimeei, Sf. Ioan Rusu, Sf. Dimitrie Izvoratorul de Mir, Sf. Grigore Palama, Sf. Vasile cel Nou, Sf. Anisia, Sf. Paraskevi, Sf. Efrem Sirul si Sf. Irina,Sf. Dionisie, M-rea Braul Maicii Domnului, Acropole, Meteora si multe altele, care nu incap intr-un simplu anunt). Mai avem 6 locuri, 330 euro/pers. Sunt asigurate: transportul cu autocarul, cazarea, micul-dejun, calatoriile intre insule cu ferry-boat-ul. Daca este cineva interesat, pentru mai multe detalii referitoare la traseu si obiective turistice, istorice si religioase, contactati pe d-na Cristina: 0722.722.845