marți, 10 noiembrie 2009

Cuviosul Parinte Nonnos, pomenit pe 10 noiembrie

Mi-e tare drag parintele Non, care prin dragoste si nejudecare a reusit, din mila Domnului, sa o increstineze pe Sfânta Pelaghia, care anterior a fost o desfranata.

Privind la frumoasa Pelaghia, cuviosul Non a grait: "Cu adevarat, eu am invatat mult de la dansa, ca pe aceasta femeie Domnul o va pune la infricosata Sa judecata si o data cu dansa vom fi judecati si noi. Pentru ca ce socotiti? Cate ceasuri a zabovit acea femeie in camara sa, spalandu-se, imbracandu-se si imbodobindu-se in multe feluri, uitandu-se in oglinda si avand toata grija ca sa se arate mai frumoasa decat toate femeile inaintea ochilor vremelnicilor sai curtezani?! Iar noi, avand in ceruri pe Mirele cel fara de moarte, nu ne ingrijim sa ne impodobim sufletul nostru ticalos care este cu totul necurat, gol si plin de rusine, nu ne sarguim sa-l spalam cu lacrimile pocaintei si sa-l imbracam cu podoaba faptelor bune, ca sa se arate placut ochilor lui Dumnezeu si sa nu fie rusinat si lepadat in vremea nuntii Mirelui".

Si s-a rugat astfel: "Doamne Iisuse Hristoase, iarta-ma pe mine, pacatosul si nevrednicul, caci grija acelei femei pentru impodobirea trupului a intrecut toata grija mea pentru ticalosul meu suflet, pentru ca acea femeie, ca sa fie placuta curtezanilor ei celor pierzatori, a pus atata sarguinta spre a fi frumoasa, iar eu nu ma sarguiesc ca sa fiu placut Tie, Dumnezeul meu, ci petrec in lenevie si in neingrijire. Cu ce fata voi privi la Tine, sau cu ce cuvinte ma voi indrepta inaintea Ta? Vai mie, pacatosul! Pentru ca stand inaintea Sfantului Tau Altar, nu-ti aduc Tie podoabele sufletesti pe care Tu le ceri de la mine. Acea femeie s-a fagaduit oamenilor celor muritori, intru desertaciunea sa, ca sa se impodobeasca pentru placerea lor si aceasta face, ceea ce a fagaduit; iar eu m-am fagaduit sa-ti plac Tie, Dumnezeului meu, dar am mintit lenevindu-ma. Sarac sunt, nerespectand poruncile Tale, deci n-am nadejde de faptele mele, ci intru a Ta milostivire, prin care nadajduiesc sa ma mantuiesc".

Dupa ce si-a plans starea, a continuat:"Doamne, sa nu pierzi zidirea mainilor Tale, sa nu slujeasca diavolilor niste frumuseti ca acestea, ci intoarce-o pe ea la Tine, ca sa se mareasca prin ea numele Tau cel sfant, pentru ca Tie toate Iti sunt cu putinta".

Povestea intreaga a minunatei convertiri poate fi citita aici:
http://www.crestinortodox.ro/calendar-ortodox/10-08-cuv-pelaghia-si-taisia

Niciun comentariu: