joi, 4 martie 2010

Mirare


De dimineata am vazut un cersetor intre masini, in mijlocul intersectiei. Pana aici nimic nou, nimic iesit din comun. Si totusi era atat de diferit de alti cersetori. Avea fata luminoasa, deschisa intr-un zambet larg ce parca imbratisa pe toata lumea. Isi saruta varfurile degetelor de la ambele maini si apoi trimitea sarutarea catre toti cei din zona, asemenea unui actor pe scena. Parca oferea binecuvantari...Nebun? Poate... Sau...asemenea Sfintului Simeon, cel despre care a scris Savatie Bastovoi in romanul "NEBUNUL"?. Mi-as dori sa-l revad... A venit verdele la semafor prea repede, n-am apucat sa-i dam un banut. Doar am primit... lumina in privire,ganduri bune si binecuvantare.

2 comentarii:

Liliana spunea...

Impresionanta observatie!

Parintele Arsenie Papacioc spunea ca un cersetor iti da, nu iti cere, iti da Imparatia.

Dana spunea...

Asa este, draga Liliana, si mai spune parintele A.P. sa nu lasi mana intinsa nici cand ti se cere nici cand ti se da. Orice cersetor iti poate da imparatia, daca tu ii dai din inima fara sa te intrebi ce va face cu banii, pentru ca lui Hristos ii dai. Dar cersetorul despre care am scris parea a fi intru totul asemenea sfantului Simeon. Oare mai exista astazi asemenea oameni, care sa plateasca o prostituata pentru o noapte intreaga, pentru a-i oferi acesteia odihna? Fara sa-i ceara nimic in schimb? Aceasta e dragostea neconditionata, singura care poate misca inima cuiva pentru a-i permite, fara a-i afecta libertatea, sa vada adevarul. Pare atat de SF... si totusi Sf Simeon a existat, dispretuit de oamenii bisericii, dispretuit de ceilalti cersetori, dar mult iubind pe Domnul si pe toti oamenii, fara sa-i judece, intorcandu-le inima din noroi spre cer.

Si mai voiam sa spun ca daca Domnul mi l-a aratat pe cersetorul acela al Lui a doua zi dupa ce am citit "Nebunul" de Savatie Bastovoi, este ca si cum mi-ar fi spus: Uite, asemenea oameni mai exista. Urmeaza-le exemplul si iubeste neconditionat, nu mai judeca pe nimeni pentru nimic si da si tu ce ai si ce nu ai!... Eu sunt departe Doamne, cu inima de piatra, dar e bine sa stiu ca Sfintii Tai sunt vii si umbla printre noi!