luni, 25 octombrie 2010

Regasirea parintelui Galeriu


Nu l-am vazut niciodata pe parintelele Galeriu de aproape.L-am vazut si auzit la TV si la radio si m-a cucerit bunatatea si dragostea, manifestate fata de oricine, neconditionat. De exemplu, felul in care vorbea despre cei rataciti(secte), rostind cu multa durere in glas:"Saracii de ei, sunt in inselare..." La inmormantarea parintelui, cei prezenti au putut vedea un curcubeu aparut inexplicabil pe cerul ce fusese tot timpul senin.


Nu cunosc capitala si nu pot spune ca am vizitat-o. Asa ca, sunt deja 7 ani de cand imi doresc sa gasesc biserica Sf Silvestru, in a carei curte este inmormantat parintele Galeriu.N-a fost sa fie, pana de curand. Saptamana trecuta, eram la un seminar international la GeoEcoMar, institut situat in zona "Foisorul de foc". Am primit o harta actualizata a Bucurestiului, cu numele actuale ale strazilor, si priveam zonele apropiate amplasamentului, sa vad ce as putea vizita. Mi-au cazut ochii imediat pe strada Parintele Galeriu, care se intersecta cu strada Silvestru. Slava Domnului, daca iti doresti ceva bun si ai rabdare, ti se daruieste ceea ce cauti...


Sunt 3 bancute langa mormant, sub o imensa salcie plangatoare. Sa tot stai pe indelete... Liniste, pace, bucurie, ocrotire. Nu apuci sa stai prea multa vreme singur, oamenii trec cate putin pe acolo sa aprinda cate o candela sau cate o lumanare. Chipul parintelui te priveste cu drag dintr-o gravura asezata langa mormant. Flori proaspete, multe. Coltisor de rai.

4 comentarii:

Liliana spunea...

Draga Dana,
am citit ce ai scri si tare frumos mi-am adus aminte si eu de scumpul parinte.
cand mai treci prin Bucuresti sa nu ocolesti si Biserica de langa cimitirul Eroilor de la Revolutie, se afla acolo pe peretele din dreapta un minunat cuvant al Parintelui Galeriu despre Jertfa.
Multumesc draga Dana pentru amintirea atat de scumpa a Parintelui...

Dana spunea...

Draga Liliana, multumesc pentru cuvintele calde si pentru informatie.Mai am multe de descoperit in Bucuresti.

Umbra din umbra spunea...

Acolo am fost de Inviere anul acesta! :)

Dana spunea...

Ma bucur, L. Imi amintesc de o inviere petrecuta la TV, cand fetele mele erau bebeluse, iar slujba de inviere de pe una din televiziuni s-a transmis de la Sf Silvestru. Parintele Galeriu avea darul de a invia tot ce e bun in noi.