miercuri, 25 martie 2009

Sfantul Nectarie la Constanta


Sfantul Nectarie a avut si are mare dragoste pentru cei in suferinta.

"Dupa trecerea sa la cele vesnice, in 1920, printr-o intamplare minunata, trupul sau este descoperit neputrezit si izvorand mir. Canonizarea sa a avut loc in 1961, fiind serbat pe 9 noiembrie. Despre minunile savarsite de Sf. Nectarie in zilele noastre - mai ales vindecari de cancer si alte boli grave, ce se savarsesc la moastele sale, ori cu untdelemn de la candela sa - s-au scris nenumarate carti in Grecia, care in parte au fost traduse si in romaneste."

Am aflat despre sfantul Nectarie din conferintele lui Danion Vasile si astfel mi-am dorit sa-l cunosc "personal". Sigur, asta se poate doar in rugaciune, dar rugaciunea parca e mai adevarata si mai sincera, mai din adancul sufletului langa sfinte moaste. Adica rugaciunea mea nevrednica, timida, din varful mintii si nu din adancurile ei e ajutata, implinita, chiar de cel caruia i se inalta, e dirijata de catre cel caruia i se adreseaza astfel incat sa treaca prin inima pentru a putea fi "filtrata". Astfel inima, filtrand rugaciunea rostita de minte si insusindu-si-o, se curata si ea si poate receptiona un prim raspuns. Si acest prim raspuns este mangaierea, simtirea, adica topirea cel putin pentru o clipa a plumbului din inima si a cetii de pe creier. Si apoi se poate adauga intelegerea...nici o rugaciune nu ramane fara raspuns, dar uneori nu putem intelege raspunsul pe loc.

La un moment dat, corpul nestricat al sfantului Nectarie s-a descompus. Acest lucru s-a intamplat pentru dragostea de oameni a sfantului, care si-a dorit sa ajute cat mai multi oameni, prin raspandirea particelelor din moastele sale in toata lumea.

N-am reusit sa ajung la moastele sfantului Nectarie la Radu-Voda in Bucuresti. Si iata ca a venit sfantul cel drag si in Constanta. Am postat ieri despre poposirea pentru scurt si nedefinit timp a unei icoane cu particele din moastele sfantului la biserica Biserica Greaca, iar apoi am aflat ca icoana plecase deja si am sters postarea. Si de fapt, o icoana identica este de multa vreme la mine in cartier. Multumesc Irinei pentru informatie. Sfantul Nectarie era la doi pasi...dar daca n-avem trezvie, daca nu ne lasam in voia Domnului sa ne conduca pasii...nu vedem evidenta, nu descoperim minunile din fata ochilor nostri.

O frumoasa icoana a sfantului Nectarie, identica cu cea pe care am vazut-o la Biserica Greaca, se gaseste la Biserica Sfantul Vasile cel Mare din Constanta, cartier Inel II. Este icoana bisericii, nu este in vizita. Dragul nostru sfant prieten si-a dorit sa ajunga si la noi. Si ne asteapta, ca sa ne vindece.

Despre minunile sfantului Nectarie gasiti in multe locuri pe net, de exemplu aici si aici.

Niciun comentariu: