vineri, 5 iunie 2009

De ziua mediului, un nou slogan


"Planeta are nevoie de noi pentru a combate schimbarile de clima!"

Ziua mondiala a mediului e sarbatorita pe 5 iunie incepand cu anul 1972, in fiecare an fiind lansat cate un nou slogan. Acum fiind la moda schimbarile climatice (despre care am scris aici), normal ca se insista pe aceasta tema. Totusi, la intalnirea oarecum festiva la care am participat azi, am avut bucuria sa aud si opinii similare cu ale mele, formulate de oameni importanti (directori ai unor institute de cercetare).
S-au subliniat urmatoarele idei:
- Cine suntem noi sa combatem schimbarile de clima?

- Exista dovezi asupra precedentelor perioade cu concentratii mari ale gazelor de sera pe vremea cand nu exista industrie (cu mii de ani in urma).

- Pamantul tuseste, stranuta, se scutura, elimina cantitati incalculabile de gaze, prin rifturi oceanice, prin vulcani.

- S-a pus problema adaptarii omului la schimbarile climatice, sugerand oarecum subtil, ca omul e mai important decat mediul.

2 comentarii:

ivona spunea...

Ce bine ca ne-ai spus! Eu iti multumesc in orice caz! Asadar...ai avut dreptate, iata! Astept in continuare informatii!

Dana spunea...

Cu placere, Ivona! M-am bucurat ca din ce in ce mai multe voci sustin... evidenta!