miercuri, 6 iulie 2011

O revista care starneste amintiri

Cu mare drag imi amintesc despre obiceiul complet nesanatos pe care il aveam in copilarie de a citi cu lanterna sub plapuma sau uneori chiar la lumina lunii pline, vara, in curte. Poate de aceea, sau poate din cu totul alte cauze, la un moment dat am avut nevoie de ochelari pentru miopie. Nu imi pare rau, farmecul cititului pe ascuns s-a pastrat in sufletul meu. De ce pe ascuns? Citeam si ziua, fara sa ma ascund, dar seara eram copil aparent cuminte si stingeam lumina la ora la care mi se cerea sa fac asta. Ideea e ca nu ma puteam opri din citit, asa ca ma prefaceam ca dorm si continuam sa citesc pe ascuns. Citeam orice cu mare drag, chiar si revistele Arici-Pogonici, Luminita, Cutezatorii. Se impletea armonios farmecul copilariei fara griji cu acela al imaginatiei starnite de benzile desenate.

Cand fiicele mele aveau varsta potrivita pentru asemenea reviste, nu tin minte sa le fi gasit la chioscurile de ziare sau in librarii. Am gasit carticele frumoase cu animale, dar nu reviste. In ziua de azi, oare mai citeste cineva? Ce sa le oferim copiilor spre lectura, pentru a fi atractiv si instructiv in acelasi timp? Fara capcane ale pseudo-educatiei moderne? Fara sa ne fie teama ca le sar in ochi, printre altele, aspecte indecente sau imorale. Cum sa facem sa nu ii atraga "eroii" negativi prezentati sub aura unor personaje simpatice?

Dar iata ca am primit o veste buna. Am aflat ca a aparut revista Meki . Daca aruncati o privire pe site, sigur va starneste interesul. In functie de varsta copiilor sau de interesul pe care il aveti, puteti opta pentru "Meki benzi desenate" sau pentru "Meki junior povesti ilustrate", accesibila chiar si copiilor sub 8 ani. Si stiti care este culmea? Nici parintii nu sunt lasati mai prejos. Dar despre parinti si despre posibilitatile ne a ne imbunatati relatiile cu proprii nostri copii va voi povesti in curand.

Deocamdata va mai spun de ce recomand cu mare drag revista Meki. Pentru ca am aflat pe pagina de prezentare www.meki.ro cam care sunt scopurile si valorile celor care editeaza si vand revista. Citez:" Suntem crestini ortodocsi. Suntem deschisi spre comunicare. Ne motiveaza proiectele mari si avem convingerea ca lucrurile cu adevarat importante se fac in echipa. Credem ca e mult mai usor sa previi greselile decat sa le indrepti. De aceea, mesajele transmise copiilor merita o atentie deosebita."

Cum puteti sa va bucurati online de toate facilitatile oferite de revista Meki? Sper sa va spun maine despre asta. Daca v-am starnit curiozitatea, mai treceti pe aici.

Niciun comentariu: