joi, 7 iulie 2011

Parinti si copii (I)

Din pacate meseria de parinte nu se invata la scoala. Poate ca unele lucruri nu ar fi cazul sa le invatam ci doar sa le simtim (sa le primim de la Domnul) atunci cand avem nevoie de ele. Dar asta se poate intampla doar daca avem inima curata si putem primi (intelege) ceea ce ni se da.

Imi amintesc ca mi-am crescut fetele dupa moda vremii. Totul a inceput cu alimentatia la cerere, nu la ore fixe, pe care mi-am insusit-o inca din spital, la indicatiile pretioase ale cadrelor de specialitate. Apoi, tot ce a urmat a fost la cerere... pentru a nu afecta personalitatea copiilor. Mult mai tarziu am aflat ca e utila impunerea unor limite, de care copilul are nevoie pentru a se simti in siguranta. Am aflat abia cand "moda" din domeniul psihologiei copilului s-a schimbat.(e drept ca la noi informatiile au ajuns cu mare intarziere in acest domeniu).

Acum exista carti bune pe aceasta tema, totul e sa avem timp si sa vrem sa invatam sa fim parinti buni. De mare ajutor si la indemana este revista Meki, prin pagina dedicata parintilor. Gasim aici multe informatii concrete si usor de pus in practica, filme inspirationale despre educatie si idei de activitati care se pot derula impreuna cu copii.

Stiati ca jocul e pe cale de disparitie? Sigur, nu ma refer la jocul pe calculator sau la jocul cu diverse obiecte electronice, ci la jocul acela clasic, de care ar fi bine sa ne amintim din copilaria noastra. De ce au nevoie copii sa se joace? Pentru ca jocul dezvolta:
- Capacitatea de intelegere a realitatii
- Capacitatea de rationare logica
- Capacitatea de socializare si inteligenta emotionala
- Capacitatea de comunicare si dezvoltarea limbajului
- Capacitatile motrice si de manipulare a obiectelor
- Capacitatea de creatie si imaginatie
Am extras doar cateva idei de baza din articolul pe care il gasiti detaliat dar usor de citit aici: http://www.meki.ro/articole/jocul-e-totul-in-lumea-copiilor.php.

Pentru mi-a placut tare mult pagina parintilor o voi studia in continuare mai pe indelete si voi reveni cu impresii pe acest subiect. Deocamdata am acces doar la anumite informatii (nu putine), dar dupa ce le termin de studiat ar fi o idee buna sa ma abonez, pentru a afla mai multe. Cu doar 1 euro pe luna, este asigurat accesul integral la continutul site-ului www.meki.ro (echivalentul interactiv a peste 120 de pagini tiparite).

Niciun comentariu: