vineri, 8 iulie 2011

Zilele de sambata

De obicei sambata este rezervata curateniei saptamanale si gatitului, activitati care consuma destul de mult timp. De aceea, cand apare un eveniment mai special sambata, care ar rupe din timpul destinat activitatilor domestice pe care le cam lasam balta in timpul saptamanii,apare impotrivirea, fiind tentati sa credem ca nu e momentul potrivit pentru acel eveniment, oricat de interesant sau util ar parea.

Cu doua sambete in urma mi s-a cerut de catre conducerea institutiei sa particip la un eveniment in Mangalia, organizat pentru membrii Yacht Club Regal Roman. Nu aveam nici o tragere de inima si am incercat sa ma eschivez. Meditand asupra subiectului mi-am dat seama ca poate totusi este un motiv, este o utilitate ascunsa in orice ascultare. M-am dus. Si mi-a placut enorm. Erau adunati intr-o sala oameni de varsta a treia. Doamnele ocupau randurile din fata, iar domnii randurile din spate. Evenimentul a inclus prezentari realizate de institutiile care au legatura cu Marea Neagra (Apele Romane, Institutul de Cercetari Marine, Politia de Frontiera, Delfinariu, ONG-uri, etc). Prezentarile au fost tehnice si relativ multe. Credeti ca s-a plictisit cineva? Frumoasele doamne si frumosii domni au manifestat atentie, au priceput despre ce este vorba si au pus intrebari pertinente. Daca sala ar fi fost mai "tanara" cred ca ar fi aparut saturatia. Ii priveam si nu-mi venea sa cred. Apoi a venit pauza. Si atunci am inteles... In pauza mi-am indreptat atentia asupra doamnelor din institutiile de mediu, pe care le cunosteam. Dar, surpriza... Cateva doamne din sala, extrem de comunicative, ne-au acaparat. Nu doar cu intrebari... A fost o discutie extrem de condesata si intensa despre viata, despre spiritualitate, despre anii "implementarii" comunismului si istoria ascunsa. Am avut bucuria sa aflu (nu stiam, spre rusinea mea) ca si tatarii au fost implicati in miscarea de rezistenta anticomunista. Drept urmare, au fost si tatari in inchisorile comuniste. Am aflat aceste lucruri de la o doamna fosta profesoara, actualmente scriitoare, implicata in tot ceea ce tine de Fenomenul Pitesti.

Iata ce puteam pierde, daca alegeam sa ma ocup doar de curatenia saptamanala in sambata respectiva.


Maine e iar sambata. Si e si un eveniment deosebit, pentru prima oara in Constanta. La ora 16, la Liceul Decebal. Schimb de carte ortodoxa. Invitat: parintele Maxim Vlad de la Catedrala Sfintii Apostoli Petre si Pavel. Ne vedem? Sa nadajduim ca da.

Niciun comentariu: